Ogólne Warunki Sprzedaży STOŻEK
Ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie do umów sprzedaży towarów zawartych pomiędzy: Hurtownią Łożysk STOŻEK Zdzisław Maciążka z siedzibą 43-300 Bielsko-Biała, ul. Solskiego 8, o numerze REGON: 070048073, NIP: 5470166410 zarejestrowanym w CEIDG, a osobami fizycznymi dokonującymi zakupu towarów od Hurtowni Łożysk STOŻEK oraz podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z odbiorcą na odległość.
I.
Zawarcie Umowy sprzedaży.
- Oferta nabycia towaru może być złożona w formie pisemnej za pośrednictwem sklepu internetowego, pocztą , e-mail.
W formie dorozumianej poprzez dokonanie wyboru określonego towaru bezpośrednio w sklepie internetowym Stożek i złożenie oświadczenia pracownikowi sklepu. - Umowa sprzedaży między stronami zostaje zawarta w chwili potwierdzenia zamówienia poprzez Stożek lub w momencie przystąpienia Stożek do realizacji oferty zakupu złożonego przez Kupującego.
- Stożek nie odpowiada za błędną lub niewłaściwą interpretację informacji oraz danych technicznych zamieszczonych prospektach, katalogach na stronie internetowej oraz innych materiałach, które otrzymał lub wysłał Klient.
Kupujący podejmując decyzję w zakupie i ofercie na podstawie błędnej lub niewłaściwej interpretacji danych technicznych, bierze na siebie ryzyko powstania wszelkich skutków faktycznych i prawnych związanych z zakupem. - Klient wyraża zgodę na włączenie treści Regulaminu do umowy.
II.
Zamówienie.
- Zamówienie składane w Stożek przez Kupującego stanowi ofertę zakupu towaru.
- Stożek w terminie dwóch dni roboczych od otrzymania zamówienia ma prawo zmienić warunki zamówienia określonego przez Kupującego. W takim przypadku sprzedaż nastąpi zgodnie ze zmienionymi przez Stożek warunkami zamówienia, chyba że kupujący w terminie jednego dnia roboczego od otrzymania zmienionych warunków przez Stożek sprzeciwi się tej zmianie. Sprzeciw Kupującego upoważnia Stożek do odmowy przyjęcia zamówienia.
- Zamówienie Kupującego musi zastać potwierdzone przez Stożek gdy zostało złożone przez stronę internetową lub gdy Kupujący zaznaczy taką konieczność.
3. Pozostałe zamówienia nie muszą być potwierdzone. - Stożek ma prawo dokonywania zmian w swoich produktach bez zawiadomienia Odbiorcy, w tym produktach będącym przedmiotem zamówienia, o ile zmiana ta nie wywoła zmiany parametrów technicznych produktu.
III.
Realizacja zamówienia i opłaty.
- Zamówiony towar dostępny z magazynu złożony do godz. 13,00 jest realizowany tego samego dnia.
- Zamówienie złożone po 13,00 zostanie zrealizowane następnego dnia.
- W nagłych wypadkach można z pracownikiem ustalić telefonicznie wysyłkę towaru zamówionego po 13,00 za dodatkową opłatą 8,00 zł. netto.
- Opóźnienie Stożek w dostawie towaru dla Odbiorcy nie rodzi żadnych roszczeń odszkodowawczych lub prawa odstąpienia od umowy.
- Stożek nie odpowiada za opóźnienia realizacji zamówienia w skutek działań siły wyższej np. złych warunków atmosferycznych powodujących przeszkody w transporcie, braku energii, strajku, wadliwych lub niekompletnych dostaw od podwykonawców producenta.
- Jeżeli do wykonania zamówienia będzie trzeba sprowadzić towar z zagranicy lub innego miasta to Stożek powiadomi o tym fakcie na zasadach w rozdziale II.
IV.
Odbiór towarów.
- Jeżeli w potwierdzonym zamówieniu nie określono dodatkowo miejsca dostawy a towar ma być przesłany to nastąpi to na adres w zamówieniu, w pozostałych przypadkach wydanie nastąpi w siedzibie Stożek.
- Domniemywa się, że osoba odbierająca towar w imieniu Odbiorcy posiada upoważnienie do wykonania tej czynności. Klient każdorazowo zobowiązuje się upoważnić swego przedstawiciela odbierającego towar do tej czynności jak też zastrzeżeń w tym zakresie.
- W przypadku opóźnienia w odbiorze towaru Stożek może naliczać karę umowną równej 0,2% wartości nieodebranego towaru za każdy dzień opóźnienia.
- W przypadku utraty towaru, ubytku, gdy został wydany z magazynu Stożek i przekazanie go przewoźnikowi celem transportu do odbiorcy Stożek, dołoży starań aby dokonać cesji uprawnień przysługujących mu wobec przewoźnika dochodzenia roszczeń.
- Odbiorca ponosi całkowite ryzyko związane z utratą lub uszkodzeniem towaru z chwilą jego wydania przez Stożek. Moment wydania to jest osobisty odbiór, lub przekazanie przewoźnikowi.
V.
Warunki płatności.
- Oferta każdorazowo określa warunki płatności lub potwierdzenie zamówienia.
- Odbiorca może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przy odbiorze (za pobraniem),
- płatność przelewem (przedpłata),
- płatność przelewem po uzgodnieniu, lub dla stałych odbiorców,
- płatności elektroniczne,
- płatność kartami płatniczymi.
- Odbiorca może skorzystać z następujących metod dostawy towaru:
- przesyłka kurierska.
- Kupujący nie jest uprawniony do wstrzymania płatności, ani potrącenia należności w stosunku do Stożek.
- Stożek zastrzega sobie prawo do naliczania ustawowych odsetek za zwłokę w zapłacie od dnia wymagalności należności.
- Dostarczone towary pozostają własnością Stożek do chwili uregulowania należności. Towary nie mogą być przedmiotem zastawu i innego obciążenia.
- Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia kupującego do wstrzymywania zapłaty ceny za towar bądź za ich część.
- W przypadku istnienia zaległości płatniczych Kupującego, Stożek ma prawo wstrzymać realizację potwierdzonych i przyjętych do realizacji zamówień do czasu spłaty przez Kupującego zaległych zobowiązań.
- Do każdej transakcji Stożek wystawia dokument sprzedaży fakturę VAT, paragon, dołączając do paczki.
VI.
Odpowiedzialność.
- Stożek nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe z przyczyn zakupionego towaru.
- Odpowiedzialność Stożek ogranicza się do wartości nabytego towaru.
- Odbiorca zobowiązany jest wykazać że towar nabył w Stożek.
- Towar był odpowiednio zamontowany, używany, konserwowany zgodnie z przeznaczeniem i wymogami producenta.
- W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia wady, w szczególności braku wystąpienia wady, a także w przypadku, gdy wada powstała z przyczyn leżących po stronie Kupującego lub innego podmiotu , wszelkie koszty poniesione przez Stożek związane z taką interwencją będą obciążać Kupującego.
VII.
Zwrot towaru.
- Odbiorca osoba fizyczna, która dokonała zakupu towaru w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą ze strony internetowej Stożek ma prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia bez podawania przyczyny z zachowaniem:
- towar zostanie dostarczony na własny koszt,
- zwracany towar nie był używany, posiada oryginalne opakowanie fabryczne i jest kompletny tak jak został dostarczony,
- towar nie był sprowadzony przez Stożek na specjalne zamówienie Kupującego,
- do zwracanego towaru muszą być dostarczone wszystkie oryginalne dokumenty z którymi zastał dostarczony,
- do zwracanego towaru musi być dołączone pisemne oświadczenie o skorzystaniu z prawa zwrotu i wskazaniem numeru rachunku bankowego na który ma zostać zwrócona kwota pomniejszona o koszty poniesione związane ze zwrotem towaru.
- Stożek dokona zwrotu po dokonaniu korekty dokumentów księgowych.
- W przypadku gdy Kupujący jest nieuprawniony do zwrotu towaru, zostanie on zwrócony do Kupującego na jego koszt i ryzyko. Stożek nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu sprzedanego towaru. Zwrot zakupionego towaru jest możliwy tylko i wyłącznie po uzyskaniu zgody Stożek.
VIII.
Reklamacje. Wady. Zawiadomienie.
- Odbiorca jest zobowiązany do zbadania towaru w trakcie jego odbioru, czy:
- zgadza się ilość,
- jest kompletny,
- jest zgodny z zamówieniem.
- Po dokonaniu odbioru co do ilości reklamacje nie będą uwzględniane.
- Wszelkie reklamacje dotyczące wad jakości towaru winny być złożone w formie pisemnej w chwili odbioru pod rygorem nieważności.
W przypadku braku możliwości stwierdzenia w chwili odbioru w terminie najpóźniej do 24 godz. od dnia odbioru. - Po upływie tego terminu Odbiorcy przysługuje wyłącznie roszczenie z tytułu udzielonej gwarancji jakości przez Stożek gdy to miało miejsce.
- Wyłącza się odpowiedzialność Stożek z tytułu rękojmi.
IX.
Postanowienie końcowe.
- Wszelkie spory wynikające z umowy niedające się rozwiązać polubownie przez strony, będą rozstrzygane przed Sądem powszechnym w Bielsku-Białej.
- Kupujący może przenieść prawa i / lub obowiązki wynikające z umowy wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Stożek.
- Jeśli z jakichkolwiek przyczyn którykolwiek z postanowień Regulaminu okaże się całkowicie lub częściowo nieważny, bezskuteczny nie wpływa na ważność pozostałych zapisów oraz warunków umowy.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
- Powołane w treści warunków nazwy punktów mają jedynie charakter porządkowy i nie mogą stanowić interpretacji umowy.